► Zarządzanie projektami informatycznymi
Projekty informatyczne stają się codziennością każdej organizacji gdyż informatyka stała się dziedziną powszechną. Projekty informatyczne z uwagi na otoczenie w którym są wdrażane oraz stale postepujące zmiany technologiczne często mają niepowtarzalny charakter. Taka sytuacja utrudnia przewidywanie problemów, które mogą się pojawić w toku realizacji projektu. Fakt ten oraz złożoność projektów informatycznych wymaga od kierownictwa projektu szerokich kompetencji organizacyjnych i interpersonalnych ale także merytorycznych.
► Audyty bezpieczeństwa informacji zgodnie z normą ISO 27001 oraz z normami prawnymi (np. RODO, Krajowe Ramy Interoperacyjności).
Audyt bezpieczeństwa teleinformatycznego to przegląd i ocena zasad eksploatacji oraz zabezpieczeń systemu informatycznego funkcjonującego w organizacji.
Audyt bezpieczeństwa polega między innymi na:
- określeniu obszarów systemu teleinformatycznego oraz danych wymagających ochrony,
- praktycznym sprawdzeniu poziomu bezpieczeństwa w organizacji,
- identyfikacji słabych punktów w użytkowanych systemach i urządzeniach,
- zebraniu informacji odnośnie przestrzegania norm i procedur bezpieczeństwa,
- zbadaniu zgodności konfiguracji systemów z założeniami polityki bezpieczeństwa firmy (jeśli taka polityka w firmie istnieje).
► Analiza wymagań dla systemów informatycznych
Bardzo ważnym etapem w procesie tworzenia systemu informatycznego jest analiza wymagań stawianych przed nowym systemem oraz precyzyjne ich opisanie. Przystępując do budowy nowego systemu należy przeprowadzić szereg badań analitycznych, których wynikiem będą między innymi: analiza wymagań oraz materiały przetargowe opisujące przedmiot zamówienia oraz kryteria jego odbioru.
► Opracowywanie i opiniowanie dokumentacji przetargowych
Dokumentacja przetargowa a w szczególności opis przedmiotu zamówienia (OPZ) jest najważniejszym dokumentem w procesie inwestycji informatycznym. Dotyczy to szczególnie projektów prowadzonych w ramach prawa zamówień publicznych. Zdarza się dość często, że jest ona obarczona licznymi błędami. Powodem takiego stanu rzeczy jest brak właściwej analizy wymagań, pobieżny i nieprecyzyjny opis tych wymagań lub brak kryteriów jakościowych odbioru prac.
► Tworzenie planów ciągłości działania zgodnie z normą normą ISO 22301
► Testy odbiorowe systemów informatycznych
► Doradztwo strategiczne w zakresie informatyzacji |